Kreatywne wakacje w domu z Maluchami

Dzisiaj będzie prywata, czyli o moim pomyślę jak przeżyć wakacje z czwórką urwisów na pokładzie. Pierwszy tydzień lipca spędziłam z dziećmi w moim rodzinnym domu. Było to dla mnie nie lada wyzwanie, bo miałam pod opieką poza swoimi dziećmi, także bratanice i bratanka. Przedział wiekowy dość szeroki, bo od 5 do 2 lat. Jestem z siebie dumna, bo podołałam, nie zwariowałam i z chęcią to powtórzę. Nie wątpliwym atutem, tej całej sytuacji była piękna pogoda i ogród do dyspozycji. W tym miejscu należą się szczególne podziękowania gospodarzom, bo oczywiście nie obyło się bez szkód materialnych. Ale żaden Brzdąc nie ucierpiał 😀 No to jak, jesteście ciekawi jak spędziliśmy kreatywne wakacje w domu?

Dobry plan nie jest zły

Żeby przeżyć fajne wakacje w domu z Maluchami bez uszczerbku na zdrowiu psychicznym opiekuna trzeba znaleźć wciągające zajęcie dla Brzdąców. Ja Przed wyjazdem przygotowałam sobie listę atrakcji, które mogę zagwarantować Maluchom. Moje kryteria to:

1. Po pierwsze kreatywnie i twórczo. Coś czego jeszcze razem nie robiliśmy, albo coś co wiem, że sprawia frajdę moim dzieciom.
  2. Po drugie jak najwięcej aktywności na świeżym powietrzu, bo mamy niebywałą okazję skorzystać z ogrodu dziadków.
  3. Po trzecie na miejscu. Nie dysponowałam autem do bezpiecznego przewozu czwórki dzieci 😀 Raz wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do pobliskiego sklepu na lody.
  4. Po czwarte tanio. Zależało mi na wykorzystaniu materiałów naturalnych, ogólnie dostępnych, tanich, upcyklingowych.

Na wyjeździe byłam przygotowana, by zapewnić Maluchom codziennie coś nowego. W między czasie były też tak zwane zabawy swobodne, czyli Dzieciaczki robiły co chciały. Była też klasyka gatunku, czyli namiot w ogrodzie, kolorowanie, kąpiel w basenie, pryskanie się wodą, wyścigi, berek i na koniec ognisko z kiełbaskami. To był na prawdę udany czas. Problem pojawił się, gdy wróciliśmy do domu, bo potrzebowałam kilku dni, żeby przygotować nowe atrakcje na kolejne dni. Gdy matka się ogarnęła wykorzystaliśmy nasz planer wakacyjny. Wydrukowaliśmy wakacyjne miesiące i atrakcje. Pokolorowaliśmy całość kredkami i ozdobiliśmy taśmą washi tape. Przedstawiłam Maluchom listę atrakcji jakie jestem w stanie im jeszcze zapewnić, potem zaplanowaliśmy razem kiedy i co będziemy robić. My w weekendy odpuszczamy, bo wtedy jest z nami Ojciec Dzieciom i możemy się wybrać w dalszą podróż. A Wy drukujcie i planujcie tak jak lubicie.

Wakacyjne miesiące do wydruku

Kolorujemy planer

Planujemy kreatywne wakacje w domu

Nasze atrakcje na kreatywne wakacje w domu

1. Leśne pędzle
  2. Pajęczyna
  3. Szyszkokwiatki, czyli malowanie szyszek
  4. Kolorowe tup-tup, czyli malowanie stopami
  5. Epoka lodowcowa
  6. Malarze ogrodowi, czyli malowana folia
  7. Gra chodnikowa 3 w 1
  8. Korownik, czyli malowanie kory
  9. Maski leśnych skrzatów
  10. Kolorowe bańki – farbowane bańki
  11. Wyplatamy wianek DIY
  12. Rysujemy cienie

Część powyższej listy już mamy zrealizowaną. Inne pomysły czekają na realizację. Codziennie na blogu będzie lądował artykuł w formie instrukcji krok po kroku, żebyście mogli spędzić razem z nami kreatywne wakacje w domu. Zachęcam Was do śledzenia nas na instagramie i facebooku, tam codziennie będę przypominać o naszym wyzwaniu. Jeżeli nasze propozycje się Wam podobają to pobierajcie miesiące oraz atrakcje, drukujcie i działamy razem.